Sony lanserar fototävling – vinn kamerautrustning till ett värde av 50 000 kronor

Nu lanserar Sony en kameratävling där filmskapare i Europa utmanas att skapa kreativa projekt med hjälp av Sonys kompaktkamera RXO. I tävlingen, som äger rum fram till sista maj, har deltagarna möjligheten att vinna kamerautrustning till ett värde av 50 000 kronor.

Tävlingen RXO Video Challenge[1] är igång. Tävlingen går ut på att presentera idéer och tillvägagångssätt för hur man kan skapa videofilmer med hjälp av RXOs funktioner. Deltagare som kvalificerar till tävlingen får möjlighet att låna utrustning[2] av Sony. Bidragen laddas sedan upp på YouTube[3] och tävlingssidan.

Vinnarna presenteras den 22 juni av en jury bestående av experter inom området. I prispotten finns kamerautrustning till ett värde av 50 000 kronor, där förstapris är Sonys prisbelönta fullformatskamera α7SII med tillhörande objektiv SELP28135G.

För mer information om tävlingen och hur man ansöker, vänligen klicka här.

[1] Tävlingen är öppen till invånare i de följande länder: Storbritannien, Irland, Tyskland, Frankrike, Österrike, Schweiz, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Danmark, Norge, Finland, Sverige, Polen, Italien, Spanien och Portugal. Invånare från andra regioner blir inte accepterade.

[2] Speciella villkor och finns att läsa på tävlingens hemsida.

[3] YouTube är den enda accepterade plattformen för tävlingen. Videos uppladdade på andra plattformar blir inte accepterade.

Sony Corporation är en ledande tillverkare av ljud, video, bild, spel, kommunikation och produkter inom informationsteknik för konsumenter och för professionella användare. Sony är, med delarna music och pictures, datorunderhållning och online-verksamheter, unikt positionerat att vara det ledande elektronik- och underhållningsföretaget i världen. Sonys totala försäljning under räkenskapsåret som avslutades i mars 2017 uppgick till uppskattningsvis 76 miljarder dollar. Sonys globala webbplats: www.sony.net