Sony lanserar In-Car-mottagare med förbättrat ljud och bättre anslutningsmöjligheter för smarta telefoner.

Sony utökar satsningen på In-Car Audio och lanserar nya AV-mottagaren XAV-AX200, följt av en kommande DAB-version. Den nya mottagaren stöder både Apple CarPlay[1] och Android Auto[2]. Dessutom finns en inbyggd DVD-spelare för att maximera underhållningen under bilresan.

Nya XAV-AX200 erbjuder alla verktyg som behövs för att göra bilresan underhållande. Förutom Apple CarPlay och Android Auto är XAV-AX200 utrustad med en 6.4 tum pekskärm och Sonys EXTRA BASS™[3]-system. Dessutom finns även tre sammankopplade kameror för att bilen ska parkeras säkert. I mars kommer även en DAB-version av XAV-AX200 att finnas till försäljning.

Nya XAV-AX200 kommer finnas tillgänglig från september till ett rekommenderat cirkapris på 7 000 kr.

[1] Varumärken som Apple, iPad, iPhone, iPod och iPod Touch till Apple Inc. i alla länder. Apple CarPlay tillhör Apple Inc.

[2] Kräver Android Auto app på Google Play och Android-kompatibla telefoner med Android 5.0 Lollipop eller senare. Android Auto finns inte på alla enheter och är inte tillgängligt i alla läder eller regioner. Android, Android Auto och Google Play tillhör Google Inc.

[3] EXTRA BASS tillhör Sony Corporation.

• ljud