Sony lanserar nytt radiostyrt blixtsystem för Sony α-fotografer

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2016 15:00 CEST

Radiostyrt blixtsystem för Sony α-fotografer

För att möta den stora efterfrågan bland professionella och avancerade hobby-fotografer presenterar nu Sony ett nytt radiostyrt blixtsystem. Det har designats för att vara kompatibelt med Sonys Alpha-kameror och externa blixtar .

Det nya systemet kommer innehålla den trådlösa FA-WRC1M-radiosändaren samt den trådlösa FA-WRR1-radiomottagaren. Flexibiliteten i systemet innebär att det kan vara en helt bärbar lösning som hjälper till exempel bröllopsfotografer vilka ofta befinner sig på platser där det är besvärligt att frakta med sig studio-belysning men där resultatet måste vara perfekt vid första bilden.

Tillgänglighet

Sonys FA-WRC1M och FA-WRR1 finns tillgängliga i handeln från och med september 2016.

Cirkapris:

• FA-WRC1M  4.200 SEK
  • FA-WRR1  2.400 SEK

För mer information, vänligen kontakta:

Lene Aagaard, PR Communications Manager, Sony Electronics Nordic
+45 43 55 7292 / lene.aagaard@eu.sony.com

Sony är en världsledande producent inom ljud, video, spel, kommunikations- och informationsteknologiska produkter för både konsument och professionella marknader. Med sin musik-, bild-, datorunderhållning- och online-verksamhet har Sony en unik position som det ledande elektronik- och underhållningsföretaget i världen. Sony hade en omsättning på cirka 72 miljoner dollar för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2016. För mer information, vänligen besök http://www.sony.net