Sony lanserar tre nya hörlurar och Walkman

• Tre nya Sony h.ear-modeller: compact on-ear, around-ear och med nackbygel

Sony lanserar tre nya trådlösa h.ear[1]hörlurar och en matchande Walkman. Produkterna behåller sin enkla och snygga design medan färgerna har förnyats och finns nu tillgängliga i Horizon Green, Twilight Red, Grayish Black, Pale Gold and Moonlit Blue. Nya Walkman NW-A40-serien finns tillgänglig i samma färger som hörlurarna så att användarna kan matcha efter färgpreferens.

Nya Sony Headphones Connect-appen, tillgänglig för h.ear-hörlurar, ger lyssnaren mer kontroll över musiken, och utjämnaren spelar musiken i den stil som användaren önskar uppleva den. Tillgängliga ljudeffekter är bland annat Arena, Club, Concert Hall eller Outdoor Stage som gör musikupplevelsen ännu mer autentisk.

WH-H800-hörlurarna levererar högkvalitativt ljud med LDAC™ eller DSEE HX och Hi-Res Audio med sladd. Trots det kompromissar Sony inte med batteritiden. Denna modell levererar 24 timmars batteritid i samma laddning, och med hjälp av Quick Charging-teknik får lyssnaren ut hela 90 minuter batteritid från endast 10 minuter laddning.

WH-H900N-hörlurarna har trådlös brusreducering med touch-kontroll samt Ambient Sound och Quick Attention-läge som underlättar ljudupplevelsen under resan. WH-H900 har hela 28 timmar batteritid och 65 minuter extra batteritid från 10 minuters laddning med Quick Charging.

WI-H700-hörlurarna är den trådlösa, kompakta nackbygel-modellen som utrustats med en praktisk vibrator för inkommande samtal. WI-H700 levererar 8 timmar batteritid.

Walkman NW-A40-serien är kompatibel med Hi-Res Audio och har en inbyggd digital S-Master HX™-förstärkare med DSEE HX™ som skalar upp befintlig musik samtidigt som den kan spela upp DSD-filer[2]. Den fungerar också som en USB DAC för PC-musikfiler och är även kompatibel med filformatet MQA™[3].

Ambient Sound och brusreducering finns tillgängligt när du använder hörlurarna som inkluderas i boxen med NW-A45HN[4]. Trådlös anslutning med Bluetooth är också möjlig. Dessutom är spelaren kompatibel med LDAC™och Qualcomm® aptX™ HD audio[5]. A40-serien är även designad med en liten pekskärm på 3,1 tum för enklare användning och har upp till 45 timmar batteritid[6].

WH-H900N finns tillgänglig från september 2017. Cirkapris 3 500 kr.

WH-H800 finns tillgänglig från september 2017. Cirkapris 2 500 kr.

WI-H700 finns tillgänglig från september 2017. Cirkapris 2 000 kr.

NW-A45HN finns tillgänglig från början av 2018 i 16GB i färgerna Grayish Black/Twilight Red och Moonlit Blue. Cirkapris 2 750 kr.

NW-A45 finns tillgänglig i början av 2018 i 16GB i Horizon Green, Twilight Red, Grayish Black, Pale Gold och Moonlit Blue. Cirkapris 2 250 kr.

[1]h.ear (uttalas som hear)

[2]Men konverterad till PCM

[3] Tillverkad enligt licens från MQA Limited. MQA-logotypen är ett varumärke som tillhör MQA Limited.

[4]IER-NW500N/NE

[5] Qualcomm aptX är en produkt från Qualcomm Technologies International, Ltd. Qualcomm är ett varumärke som tillhör Qualcomm Incorporated, registrerat i USA och andra länder, används med tillåtelse.

[6] 45 timmar med MP3 128kpbs-fil, 39 timmar med High-Resolution Audio FLAC (92kHz/24bit)-filer.

• ljud