Sony lyser upp festen med sitt nya High Power Audio-system

• Med EXTRA BASS™ väcker de här högtalarna liv i festen
  • Högtalarlampor ger dansgolvet en klubbliknande stämning
  • Kompakt design för enkel transportering

GTK-XB5 och MHC-V77DW är nyheter i High Power Audio-serien och får ditt vardagsrum att likna en klubb eller en musikfestival. Med kraftfullt ljud, stroboskoplampor och enkel trådlös anslutning, kommer de här högtalarna att stå i centrum.

Högtalarna är perfekta för alla EDM (elektronisk dansmusik)-älskare. Med en enkel knapptryckning kan en basljudet bli ännu djupare. Hur högt du än spelar din favoritmusik kommer du alltid att behålla en hög kvalitet på ljudet tack vare Sonys DSEE (Digital Sound Enhancing Engine) som skalar upp och återger högre kvalitet till komprimerade filer. Du kan också höja stämningen med skräddarsydda ljusfunktioner och varierande ljudeffekter som passar din stil.

Sonys EXTRA BASS-teknik ger djupt och kraftfullt basljud till XB5-ljudsystemet som är lillebror till den populära högtalaren GTK-XB7. Den har en kompakt boxdesign som nu är 20 procent mindre och lättare vilket gör den enklare att transportera samt att högtalaren kan både placeras i vertikalt eller i horisontellt läge.

Belysningen ändrar färg och synkroniseras i takt med musiken du spelar, utöver strobe-ljuset. Ett nytt grönt ljus gör sällskap med de tidigare ljuseffekterna i svart, rött och blått.

Genom att använda SongPal[1]-appen med denna högtalare kan du välja effekter, så som val av belysning, direkt från din smartphone. Med Bluetooth® eller One touch-anslutning via NFC finns det ingen anledning att koppla in sladdar.

Du kan även parkoppla ytterligare en XB5-högtalre trådlöst med Speaker Add -funktionen om du vill ha ännu mäktigare ljud men med samma kvalitet.

Gör ditt dansgolv personligt

V77 är en “one box”-lösning som pumpar ut kraftfull bas på ett interaktivt sätt och har designats att vara enkel att förflytta med hjälp av hjul och handtag så att du kan placera den optimalt under festen. V77 har dessutom ett ”Fiesta”-läge som optimerar musiken och skapar en bredare ljudbild, perfekt under grillfesten.

V77 har inbyggt Wi-Fi vilket betyder att du kan streama din favoritmusik genom exempelvis Google Cast™[2] eller Spotify Connect. Med funktionen Wireless Patry Chain kan du koppla samman upp till tio enheter trådlöst över Wi-Fi med synkroniserat ljud och ljus som skapar den ultimata partyupplevelsen.

GTK-XB5 kostar cirka 2 600 kr

MHC-V77DW kostar cirka 7 500 kr

Båda produkterna finns tillgängliga i butik i oktober 2016.

Tekniska specifikationer

För detaljerad information om produkterna, vänligen klicka här: GTK-XB5 och MCH-V77DW

[1]SongPal is an app that lets you group Sony speakers together throughout the house and control the music via Wifi or Bluetooth®, meaning you can browse music through online streaming.

[2]“Google Cast is a trademark of Google Inc.”