Sonys första 8K TV tillgänglig för försäljning i början av juni

Sonys TV ZG9 8K HDR Full Array LED har en 16 gånger så hög upplösning som Full HD vilket ger en ojämförbar bildkvalitet som bara Sony kan leverera. 98” och 85” modellerna av Tv:n beräknas finnas tillgängliga hos utvalda återförsäljare från juni med möjlighet att förbeställas från och med nu.

Sony Europe meddelar idag pris och tillgänglighet för den nya MASTER serien ZG9 8K HDR Full Array LED TV:s. Sonys MASTER serie erbjuder en otrolig bildkvalitet som förmedlar filmskapares vision direkt i TV:n. MASTER-serien inkluderar endast de allra bästa av Sonys TV-apparater med bild, färg, kontrast och klarhet i premiumkvalitet. MASTER Serien har även Netflix Calibrated Mode och IMAX Enhanced som försäkrar att det som visas är i enlighet med skaparens vision.

KD98ZG9BAEP kommer att finnas tillgänglig från mitten av juni för ett cirkapris på 825 000 SEK.

KD85ZG9BAEP kommer att finnas tillgänglig från början av juni för ett cirkapris på 175 000 SEK.

• Bildbehandlingsprocessorn X1 Ultimate och 8K X-Reality PRO, vilket gör att bilderna blir skarpare och förfinas i realtid, samt skalar upp bildkvaliteten till nära på äkta 8K.
  • Backlight Master Drive, full-array LED bakgrundsbelysning som kombinerar individuellt styrda LED-moduler för 8K, för djup svärta, starkare ljus och mer livfulla färger.
  • 8K X-tended Dynamic Range PRO som garanterar 20 gånger bättre kontrast än vanlig LED-TV.
  • Acoustic Multi-Audio med fyra framåtvända högtalare, som tillsammans med Sonys Sound-from-Picture Reality gör att handling och ljud följer varandra exakt.
  • TV Centre Speaker Mode.
  • X-Wide Angle som minimerar färgförändringen när TV:n betraktas från sidan.
  • X-Motion Clarity återger snabba rörelser klart och jämnt.
  • Netflix Calibrated Mode som förmedlar skaparens vision direkt till TV:n.
  • Dolby Vision som gör bilderna mer levande och Dolby Atmos som fyller rummet med uppslukande surroundljud.
  • Android-TV med hands-free röststyrning
    via Google Assistent.
  • En smart fjärrkontroll med vilken du styr anslutna enheter via HDMI.
  • Kommer att uppdateras till HDMI 2.1 med stöd för upplösningen i 8K och 4K High Frame Rate i en och samma kabel.

För mer information, besök Sonys hemsida: länk

• tv