​Sonys nya instegsmodell Xperia L4 fångar upplevelser i 21:9-format med en elegant design

• 6,2”-skärm i 21:9 format för ökad produktivitet och enkel multitasking

• Trippelkamera med bokeheffekt för ett kreativt uttryck

• Stort 3580mAh batteri med snabbladdningsstöd

Sony presenterar idag Xperia L4 – och lägger till en ny instegsmodell till sin portfölj av underhållningsfokuserade smartphones.

21:9-formatsskärm för elegant design och ökad produktivitet

Nytt i Sonys L-serie - L4 är en smidig 6,2”-skärm med bildformatet 21:9 som ger en elegant design som passar perfekt i din hand. Formatet 21:9 gör att du kan se mer samtidigt som du behöver scrolla mindre, plus att du tillsammans med Sonys multifönster UI kan starta och använda två appar samtidigt. Side Sense-funktionen förenklar användandet genom att ge tillgång till dina favorit-appar med endast ett klick.

Utöka dina fotokunskaper

Xperia L4 är den första produkten i Sonys L-serie som har en trippelkamera med 13MP-huvudlins, 5MP ultrabred lins och 2MP djupkamera - så att du kan kanalisera din inre kreativitet och fånga högkvalitativa, konstnärliga foton och dra nytta av en vacker bokeheffekt.

Fånga hela bilden genom att växla mellan bred och ultrabred vinkel, vilket ger dig möjligheten att fotografera allt från vackra landskap, till naturliga porträtt och allt däremellan. Kamerakreativiteten förhöjs dessutom med 21:9-skärmen som möjliggör fotografering och filmning i det dramatiska 21:9-bildförhållandet.

Ett batteri byggt för livet

Den höga kapaciteten i 3 580 mAh-batteriet med snabb laddning tar dig enkelt genom en hektisk dag. Sonys Xperia Adaptive Charging håller koll på din telefon när den laddas och säkerställer att batteriet inte överarbetar och förblir friskt längre.

Tillgänglighet

Xperia L4 kommer i färgerna svart och blå och kommer att finnas tillgänglig i slutet av april 2020 till ett rekommenderat pris på 2190 SEK.

• mobile

Sony Corporation är ett kreativt underhållningsföretag på en solid grund av teknik. Från spel och nätverkstjänster till musik, bild, elektronik, halvledare och finansiella tjänster fyller Sony världen med känslor genom kreativitet och teknik. För mer information, besök http://www.sony.net/