Sonys XG95-serie 4K HDR TV snart i butik

Sonys XG95-serie 4K HDR-tv:s har avancerad proprietär teknik för harmonisk bild och fantastiskt ljud med Sound-from-Picture Reality och kommer att finnas tillgänglig i butik i början av mars.

XG95-serien (85-, 75-, 65- och 55-tumsmodellerna) 4K HDR Full Array LED TV har:

• Bildprocessorn X1 Ultimate, som ger en utmärkt 4K HDR-upplevelse med hjälp av följande tekniker: Object-based Super Resolution, Object-based HDR remaster, Super Bit Mapping 4K HDR och Dual Database processing.
  • Full-array bakgrundsbelysning med lokal dimning och X-tended Dynamic Range PRO som garanterar 6 gånger bättre kontrast än vanliga LED-TV.
  • Acoustic Multi-Audio med Sound Positioning Tweeters som ger Sonys Sound-from-Picture Reality-upplevelse.
  • X-Wide Angle som minimerar färgförändringen när TV:n betraktas ifrån sidan (tillgängligt i 85- and 75-tumsmodellerna).
  • X-Motion Clarity som återger snabba rörelser klart och jämnt.
  • Netflix Calibrated Mode som förmedlar skaparens vision direkt i TV:n.
  • Dolby Vision som gör att bilden kommer till liv och Dolby Atmos som fyller rummet med uppslukande surroundljud.
  • Android-TV med röststyrning via Google Assistant.
  • En smart fjärrkontroll som du styr anslutna enheter med via HDMI.
  • Apple Airplay 2-kompatibel.

Rekommenderade priser:

KD75XG9505BAEP: 47.000,00 SEK

KD65XG9505BAEP: 30.000,00 SEK

KD55XG9505BAEP: 22.000,00 SEK

Tillgängliga storlekar: 55, 65, 75 och 85 tum. Pris och tillgänglighet för 85-tumsstorleken kommer att finnas senare.

Sonys XG95-serien kommer att finnas tillgänglig i början av mars.

• tv