Caotico släpper låten "Lil Wayne" via Facebook och åker ut på festival-/klubbturné

Caotico är aktuella med singeln "Back Of My Head" som spelats på radio under våren, samt den sprillans nya Those Dancing Days remixen av "Can't Find Entrance." I slutet av sommaren släpps Caoticos nästa singel "Brains Out" men innan dess kommer de hinna avverka en liten festival- och klubbturné i Sverige. Nu finns dessutom låten "Lil Wayne" att ladda ner som fri-mp3 via deras Facebook sida.

Caotico består av Alexander Juneblad och bröderna Joel och Erik Dunkels. Tillsammans gör de skimrande popmusik som har blivit jämförd med Mgmt och Cut Copy, men bandet själva nämner hellre Lil Wayne och Madonna som betydelsefulla influenser. Medlemmarna har spelat i en rad olika band tidigare och producerat musik för ett helt gäng storheter.

Den nya konstellationen Caotico drogs dock igång så sent som i höstas men debutalbumet är redan på väg att färdigställas, i slutet av mars gjorde Caotico sin första spelning som grupp på Umeå Open.

17/6 TÄFTEÅ, Täfteåfestivalen
02/7 BORLÄNGE, Peace & Love