Efter debutsuccén släpper Robbz x Brookz singeln ”Baddie on me”

Efter debutsuccén släpper Robbz x Brookz singeln ”Baddie on me”

LYSSNA: https://robbzxbrookz.lnk.to/BADDIEONME

För ett halvår sedan debuterade duon Robbz x Brookz med singeln ”Zmm” och strax därefter kom uppföljaren ”Triangeldrama” som blev en viral succé på TikTok. Låten användes i över 38k unika videoklipp och hamnade på Topp 10 på TikToks Topp 40 Nordic-lista. Strax därefter klättrade låten upp till #4 på Spotifys Topp 50 och har idag gått guld med närmare 6 miljoner streams och ca 1 miljon visningar på Youtube.

Nu är det dags för Robbz x Brookz att släppa deras tredje singel ”Baddie on me” som släpps idag den 7 februari via Sony Music. Låten är skriven av Robbz x Brookz och producerad av El suedi.

Kusinerna Robbz x Brookz från Farsta och Dalen började göra musik i tidig ålder, men det var inte förrän i augusti förra året de valde att släppa musik. Duon hämtar inspiration från UK drill-rap och lyssnar på artister som nba youngboy och D-Block Europe. Med endast två släppta låtar har Robbz x Brookz på kort tid lyckats skapat sig ett namn på den svenska hiphop-scenen med livespelningar runtom i landet och miljontals lyssningar på Spotify.

FÖLJ ROBBZ X BROOKZ: Instagram (Robbz) I Instagram (Brookz) I YouTube I TikTok