Einár släpper singeln ”Frank Lucas”!

Einár släpper singeln ”Frank Lucas”!

17-åriga Einár som var den mest streamade artisten i Sverige under 2019, släpper nu singeln "Frank Lucas" - hans första release för året.

LYSSNA: https://einar.lnk.to/FrankLucas

Einárs debutår var minst sagt imponerande, debutalbumet "Första klass" toppade svenska albumlistan i 5 veckor i rad och med 240 miljoner streams på Spotify har han intagit rollen som en av Sveriges största artister. På bara ett år har Einár hunnit släppa albumen "Första klass" och "NUMMER 1" som blev belönat med Årets hiphop och Årets Nykomling på Grammisgalan 2020, Årets låt på P3 Guld samt Årets Genombrott på Musikförläggarnas Pris. Under 2019 nådde Einár tre förstaplatser på den officiella singellistan i Sverige: "Katten I Trakten" (3v), "Första Klass" (2v) och "Nu Vi Skiner" (1v).

Tack vare exceptionell skicklighet och flow i sina bars, innovativa och humoristiska texter och en makalös produktivitet, har Einár som ingen annan lyckats ta berättelserna från den svenska förorten ut i hela landet och fått en hel ungdomsgeneration att känna igen sig och sjunga med.

Frank Lucas släpps idag den 6 mars via Sony Music. Låten är skriven av Einár och producerad av Manny Flaco.

Det här säger Einár själv om låten:

"Frank Lucas är en låt som jag och Manny Flaco kokade ihop under en mörk och kall Stockholmskväll i studion. Vi la först undan den i skräpposten för jag fick inte vibe efter att jag hade skrivit klart refrängen. Därefter gick jag till Manny Flaco igen efter några veckor med klarskrivna verser och spottade ut dom båda under varsin tagning.

Det jag vill få fram i den är att den ska träffa dom som vill gunga o lyssna på en fet låt och att den ska träffa alla som inte trodde eller tror på mig. Frank Lucas är ett välkomnande till mitt nya album som heter ”Welcome To Sweden”