fotograf: Adrian Pehrson

Madi Banja släpper nya singeln "Azonto"

LYSSNA: https://MadiBanja.lnk.to/Azonto

Idag den 7 september släpper Madi Banja nya singeln ”Azonto”

Den här låten är som en påminnelse av sommaren. Vintern må vara lång men sommaren kommer alltid tillbaka, då vill jag bara dansa azonto och släppa taget - Madi.

Tidigare i år kom singeln ”Ljuset i tunneln” och Madi gästade efter det Petter på platinasäljande hiten ”Toppen av ett berg

I somras släppte SVT Edit ”MadiBanja: Hemma överallt”. En dokumentär på SVT Play om Madis resa från Gambia till Sverige och hur det är att ha rötter i två länder.

Azonto släpps idag den 7 september via Sony Music. Låten är producerad av Charlie Bernardo.

Efter att 2015 debuterat med omtalade EP:n ”Det var inte med meningen” nominerades Madi för två nomineringar till P3 Guld (Nykomling och Hip hop/soul) och en Grammisnominering till Årets Hip hop/soul. 2016 spelade han på P3 Guld, turnerade Sverige runt och var med på alla årslistor. Samma år sålde han även guld med låtarna “Inga problem” och ”Du och jag”.