​Molly Sandén släpper singeln ”Va det då?" och titel till kommande albumet!

​Molly Sandén släpper singeln ”Va det då?" och titel till kommande albumet!

LYSSNA: https://MollySanden.lnk.to/Vadetda

I början av mars släppte Molly Sandén singeln Den som e den, som nu har sålt guld med över 5 miljoner streams på Spotify. För tre veckor sedan fick Sverige höra Molly i Netflix första svenska originalserie Störst av allt, där hon gjorde en cover på Jonathan Johanssons låt Rosa Himmel. Låten berörde många och ligger stabilt på #2 på Spotify topp 50 och har i rekordfart sålt guld med hittills makalösa 5 miljoner streams.

Nu är det dags för Molly att släppa andra singeln Va det då? från sitt kommande album Det bästa kanske inte hänt än som har release den 29 maj.

Typ alla låtar jag skrivit berättar om nåt som hänt eller nåt jag känt. Men ’Va det då?’ är ett enda stort frågetecken där jag frågar mig själv NÄR det hände egentligen? Det där lilla ögonblicket som förändrade allt. – Molly Sandén.

Va det då? släpps idag den 26 april via Milkshake/Sony Music. Låten är skriven av Molly Sandén tillsammans med Victor Thell, Maria Smith och Kevin Högdahl och producerad av Victor Thell samt co-producerad av Gustav Nyström.

Molly Sandén sommarturné (fler datum tillkommer):

31 maj Brännbollsyran, Umeå
4 juni Bryggarbacken,Skellefteå
27 juni Västerås Cityfestival, Västerås
28 juni Lollapalooza, Stockholm
29 juni Torsjö Live, Torsjö
4 juli Sommartorsdagarna, Borås
5 juli Sensommar, Sundsvall
6 juli Summer On Festival, Båstad
12 juli Furuviksparken, Furuvik
17 juli Östersjöfestivalen, Karlshamn
19 juli Åhus Beachhandboll Festival, Åhus
20 juli Fallens Dagar, Trollhättan
25 juli Kitteltältet, Piteå Dansar & Ler
1 aug Arvika Hamnfest, Arvika
9 aug Kalmar Stadsfest, Kalmar
23 aug Liseberg, Göteborg
31 aug Eksjö Stadsfest, Eksjö

I fjol släppte Molly Sandén sitt platinasäljande album Större som kantades av hyllningar runtom i Sverige av såväl kritiker som fans. 2018 var minst sagt Mollys år - med över 70 miljoner streams på albumet blev hon den mest streamade kvinnliga svenska artist på Spotify.

Under sommaren drog Molly ut på turné runtom i Sverige som sedan följdes upp med hennes första egna klubbturné. Med hyllade albumet Större blev hon nominerad för Årets Artist och Årets Pop på P3 Guld samt för Årets Pop på Grammis där hon även uppträdde på galan.

FÖLJ MOLLY SANDÉN: