Myra Granberg följer upp succén med nya singeln "Äru min nu"

Myra Granberg följer upp succén med nya singeln "Äru min nu"

Myra Granberg gör hjärtlig och innerlig pop på svenska. Hon skriver och producerar all musik själv och har under eget namn släppt två låtar som nått stor framgång - helt organiskt. Senaste singeln ”Tills mitt hjärta går under” har över 11 miljoner spelningar på Spotify. Igår, den 13 februari, hade Miss Li utsåld premiär för sin vårturné där Myra var förband och idag släpper Myra sin nya singel ”Äru min nu” som hon skrivit och producerat.

Personligen så tycker jag att kärlek oftast är helt magiskt - men det är också ganska outhärdligt alldeles där i början när man funderar på ifall känslorna är ömsesidiga eller inte. Man blir liksom sjuk nästan, typ helt förlamad och stundvis får man värsta klumpen i magen. Pratade med en kompis om det där en kväll, och hur stört det är att man kan bli så sjuk av kärlek. Den tanken liksom dröjde kvar hos mig.. Och sen någon dag senare så dök refrängen till 'Äru min nu' upp i huvudet. – berättar Myra.

LYSSNA: https://MyraGranberg.lnk.to/Aruminnu

Myra Granberg växte upp i Nybro, utanför Kalmar, med stora drömmar och ambitioner. År 2015 släppte hon sin första singel ”Älska mig” som idag har över 8 miljoner spelningar. Samma år blev hon antagen till låtskrivar- och producenthögskolan Musikmakarna och klev då in i den svenska musikbranschen som låtskrivare för andra artister. Efter en praktik som writers-mentee i Los Angeles under vingarna på musiklegendaren Fernando Garibay hamnade fokuset återigen på hennes eget material och artistvisonen tog ny fart. Den pågående succén med ”Tills mitt hjärta går under” som just nu ligger topp 10 på Spotify följs idag upp med singeln ”Äru min nu”. Vårturnén hon är ute på med Miss Li sträcker sig runt om i Sverige från februari till och med april. Mer ny musik med Myra kommer under 2020.

FÖLJ Myra: ​Instagram I ​Youtube