Ny singel från Saint James!

Ny singel från Saint James!

Saint James – aktuell som en av Spotifys Spotlight Artist 2016 – släpper den nya singeln ”Take Me Home” idag. Låten är skriven av Saint James och producerad av Povel Olsson (The Royal Concept och nu senast som producent till Veronica Maggio) samt Mikael Klavius.

Kanadensiska Saint James spenderade sina fåordiga tonår med att spela in mixtapes från radio och lyssna på sin pappas Walkman, resa med sin familj och leta guld i Kanadas natur. Han har växt upp, gått på art college och flyttat till Sverige men är fortfarande en man av få ord - han låter musiken tala istället. Såhär säger han om nya singeln ”Take Me Home”:

My sister and I feel more at home on the road than anywhere else. We travelled quite a bit growing up, and almost every line in the lyrics is a reference to the way my parents raised us, surrounded by nature. My dad was an old school prospector and I used to follow him into the mountains as we searched for gold, countless times our old diesel truck would get stuck off road, and we'd help my dad dig out the wheels while my mom commandeered the driver's seat. Even when conditions weren't ideal, it was really about embracing the sense of adventure. In a way, the song's about making your own way – discovering yourself while you're out there getting lost.

Lyssna på "Take Me Home" här

Följ Saint James: