​Simon Samaeng släpper nya singeln ”Shooter” från kommande debut-EP!

​Simon Samaeng släpper nya singeln ”Shooter” från kommande debut-EP!

LYSSNA: http://SimonSamaeng.lnk.to/Shooter

24-åriga Simon Samaeng från Västerås startade sin artistkarriär i ett pojkband när han var 16 år gammal. Deras låtar blev en viral succé på Youtube med egna versioner av internationella hits, som ledde till LA där Simon fick chansen att jobba med några av världens mest framstående låtskrivare och producenter. Tillslut började han släppa sina egna tolkningar på artister som The Weekend och ZAYN som fick över 100 miljoner lyssningar på Spotify och Youtube.

Under dessa år utforskade Simon sin egna stil och musikaliska vision och det var inte förrän förra året han släppte sin debutsingel - Final Destinationen låt om att inte ge upp och alltid blicka framåt.

Final Destination öppnade inte bara upp en helt ny publik för Simon, utan han fick även chansen att jobba med flera stora internationella artister till hans kommande EP som släpps i maj 2020.

Idag den 14 februari släpper Simon Samaeng sin första singel Shooter från hans kommande debut-EP.

Det känns kul att släppa EP nu till vår. Jag har jobbat väldigt mycket i studion för att hitta dom perfekta låtarna för ett första ep! Jag ville ha en stor variation av låtar fast ändå i ett gemensamt sound.– Simon.

FÖLJ SIMON: Instagram I YouTube I Facebook