Stor släpper singeln "Vägen hem" tillsammans med Seinabo Sey

Stor släpper singeln "Vägen hem" tillsammans med Seinabo Sey

Efter sitt förra omtalade singelsläpp “Svartskallar” återvänder nu  Stor – tillsammans med Seinabo Sey – och serverar en klassisk kärlekshistoria som inte bara har potentialen att bli en svensk hiphopklassiker, utan en svensk klassiker, punkt. “Vägen hem” är en berättelse om obesvarad kärlek och längtan men också lika mycket om Stockholmsnatten. Stor visar än en gång varför han är en av Sveriges vassaste textförfattare.

"Vägen hem har varit den svåraste låten för mig att skriva i min karriär hittills dels för pressen att leverera verser som höll nivån till den vackra refrängen som vi fick till med Seinabo. Men också för att förklara och få ut en av de starkaste och mest oförklarliga känslorna jag haft. Jag kunde inte kompromissa, även om den känslan fick mig att må dåligt, så var låten viktigare än livet." – Stor

LYSSNA: http://lnk.to/vagenhem

Vägen hem är den andra singeln från Stors ännu obetitlade tredje album som planeras komma i början på nästa år och är producerat av barndomsvännen Charlie Bernardo. Albumet markerar ett nytt steg till en mognare Stor där första smakprovet var låten Svartskallar som rörde upp mycket känslor när den släpptes i våras med den, för vissa, provokativa videon, men som han själv säger i låten “jag driver bara med stereotyper”.

Stockholmsrapparen Stor är en av de största och viktigaste ikonerna från den nya svenska hiphop-vågen som svept över Sverige under 10-talet.

Debutalbumet “Nya skolans ledare” var hans stora genombrott som belönade honom med pris i kategorin Årets hiphop/soul på P3 Guld-galan 2010. 2013 släpptes uppföljaren "Shere Khaan XIII" med platinasingeln “Stolthet” samt guldsingeln “Rom & Kush”. Albumet tilldelades priset för Årets hiphop/soul på Grammisgalan 2013. Han har också som gäst berikat låtar från hiphop-kollegor som Labyrint, Mack Beats, Ison & Fille, Petter, Aleks mfl.
Som en av pelarna i Redlinefamiljen har Stor även varit med och fört fram nya talanger så som Linda Pira.

Presskontakt:
Ebba Lindqvist PR