Victor Leksell släpper singeln “Fantasi” - lanserar Spotifys nya koncept ’Studio It’s Hits’

Idag släpper Victor Leksell singeln “Fantasi”, som en del av Spotifys nya koncept ’Studio It’s Hits’.

Victor släppte i januari sin singel ”Svag” som under hela sju veckor låg ohotad etta på svenska Spotifytopplistan samt peakade nyligen tvåa på norska topplistan. Idag släpper han nya singeln ”Fantasi”, som blir premiärlåten för Spotifys nyutvecklade studiokoncept Studio It’s Hits. Låten är inspelad i Spotify studio i Stockholm.

LYSSNA: https://VictorLeksell.lnk.to/Fantasi

“Fantasi” får en att drömma om sommaren och i låten kan man höra en sampling som väcker nostalgikänslor hos många. Den samplade slingan har tidigare påträffats i Jonas Knutssons “Hymn”, i låten “Sommar” med S1 som blev en viral succé när den kom 2001 och även i Avicii’s låt “Dear Boy”. Victor berättar: “något jag tycker är speciellt med den här låten är den ikoniska slingan som har följt oss under en lång tid. Nu får jag äntligen göra min egen tolkning av den, i en popversion 2020.”

Johan Seidefors, nordisk innehållschef på Spotify säger: “vår ambition är alltid att stötta artisters kreativitet och göra positiv skillnad i deras karriär. Genom att kombinera vårt utvecklade studioprogram med utbyggnaden av våra största och mest populära spellistor, ger vi fler artister chansen att komma hit och presentera sig för befintliga fans och potentiell ny publik. Det känns nästan overkligt bra att Victor Leksell blir först ut med att släppa sin helt nya låt genom Studio It’s Hits, inspelad i Spotifys studio på Regeringsgatan i Stockholm.”

Låtskrivare och producenter: Victor Leksell, Kevin Högdahl, Hampus “Vinter” Bergh, Victor Thell.

​Victor arbetar i studion med mer ny musik och åker på turné i sommar, du kommer kunna se honom på bland annat Lollapalooza i juni. ​

FÖLJ Victor: https://www.instagram.com/victorleksell/?hl=sv