Videopremiär för “How Do You Keep The Music Playing” med Tony Bennett och Aretha Franklin

Tony Bennett skrev i höstas musikhistoria då det Grammynominerade albumet Duets II debuterade på toppen av Billboardlistan. Bennett skrevs in som den äldsta artisten någonsin med #1 placering på topplistan. Nu släpps Tony Bennetts Duets ll som DVD och Bluray, release 7 mars. Idag är det världspremiär för videon till Tony Bennett och Aretha Franklins duett ”How Do You Keep The Music Playing”.

Lady Gaga, John Mayer, Michael Buble, k.d. lang, Aretha Franklin, Sheryl Crow, Willie Nelson, Queen Latifah, Norah Jones, Josh Groban, Natalie Cole, Andrea Bocelli, Faith Hill, Alejandro Sanz, Carrie Underwood och Amy Winehouse var alla med på albumet Duets II. Skivan tog drygt sex månader att förverkliga, Bennett insisterade att samtliga inspelningar skulle göras face-to-face med respektive artist vilket innebar flera inspelningsresor världen över - från LA till Nashville och London. Duetten ”Body and Soul” med Amy Winehouse producerades i Londons klassiska Abbey Road Studios och “Stranger in Paradise” med Andrea Bocelli spelades in i Bocellis hem i Italien. Samtliga inspelningar dokumenterades av den Oscar-prisade fotografen Dion Beebe, resultatet blev en personlig och magisk behind-the-scenes-film med Bennetts intima inspelningsmöten.

Tony Bennett har under sin karriär sålt över 50 miljoner album världen över och fått 15 Grammy Awards, inklusive Grammy Lifetime Achievement Award.

1. The Lady is a Tramp (Lady Gaga)
2. One for My Baby (And One More for the Road) (John Mayer)
3. Body and Soul (Amy Whitehouse)
4. Don’t Get Around Much Anymore (Michael Bublé)