Spela Playstation 4 i Sonys smartphones och surfplattor

Från Snake via Candy Crush till Drive Club. Nu tar Sony mobilt spelande till en ny nivå med appen PS4 Remote Play som gör det enkelt att spela PlayStation 4 direkt i din smartphone eller surfplatta. Appen lanseras till Xperia Z3, Xperia Z3 Compact och Xperia Z3 Tablet Compact.

Från och med idag, tisdag den 28 oktober, kan ägare av smartphones och surfplattor i Xperia Z3-serien ladda ner appen PS4 Remote Play och spela sina PlayStation 4-spel direkt i sina mobila enheter. Appen ger en helt ny möjlighet att spela PS4-spel oavsett var i hemmet du befinner dig. Mobilen eller surfplattan kopplas trådlöst ihop med din handkontroll och appen streamar spelen direkt från ditt Playstation 4, vilket gör att TV:n då är fri att användas av någon annan i hushållet.

Appen kommer även lanseras till Xperia Z2-serien under de kommande veckorna.

Till PS4 Remote Play kommer även olika tillbehör för att förbättra spelupplevelsen. Koppla exempelvis samman GCM10 Game Control Mount och DUALSHOCK®4-kontroll med din Xperia Z3.

PS4 Remote Play finns även tillgänglig för PlayStation Vita och PlayStation TV (i butikerna den 14 november).

PS. Under hösten kan du få besök av Sony Game Truck där ett kunnigt Sony-team kommer hem till dig och tar med allt du behöver för en helt ny spelupplevelse via din smartphone eller surfplatta. Dessutom bjuder vi på riktigt god mat för hela familjen. Boka Sony Game Truck genom att maila oss på:sonygametruck@sonymobile.com

För mer information om hur du använder PS4 Remote Play med din Xperia, besök www.sonymobile.com/remoteplay

Ladda ner PS4 Remote Play-appen på Google Play:

• Data, Telekom, IT

Sony Mobile Communications är ett dotterbolag till Tokyo-baserade Sony Corporation. Sony Corporation är världsledande leverantörer av tekniska produkter för konsument- och professionella marknader i ljud, bild/video, spel, kommunikation och informationsteknik. Med smartphone-serien Xperia, erbjuder Sony Mobile Communications Sonys bästa teknik, innehåll och tjänster samt enkel anslutning till Sonys nätverk av underhållning och upplevelser.

Claes Nyströmer

Presskontakt PR-konsult 070-341 46 49