SÖRAB gör ett gott resultat med kunden i fokus

150.000 invägningar av fordon gjordes 2016 på våra anläggningar Hagby, Löt och Smedby. Sammanlagt hanterade SÖRAB totalt 475.000 ton avfall under förra året. 30.000 koppar kaffe serverades till chaufförer på Hagby. Och vi gjorde ett fint plusresultat på den sista raden.

2016 var ett händelserikt år för SÖRAB. En av de större händelserna var att vi invigde vår nya returpark på Lidingö som i slutet av året blev utnämnd till Årets Återvinningsanläggning på branscheventet Återvinningsgalan.

2016 var även ett uppföljningsår för att se hur vi ligger till mot våra mål i den avfallsplan som alla våra ägarkommuner antagit gemensamt. Vår senaste plockanalys visar att över 70 procent av innehållet i regionens soppåsar är avfall som är på fel plats. Läs mer om det och mycket annat i vår rykande färska årsredovisning. Den har i år fokus på våra kunder. Kunder är alla som lämnar avfall till oss. I årsredovisningen får en företagskund/samarbetspartner och en invånare i Täby ge sitt perspektiv kring återvinning och miljö och hur det är att lämna sitt avfall i SÖRABs händer.

- Nöjda kunder är nyckeln till vår framgång, säger Johan Lausing i VD-ordet. Vi gör regelbundet kund- och marknadsundersökningar för att lättare kunna planera för såväl långsiktiga som kortsiktiga förändringar, och på så sätt bli ännu bättre för våra kunder. Glädjande nog visar undersökningarna att våra kunder är mycket nöjda med oss och vår verksamhet.

Beställ/ladda ner Årsredovisningen på SÖRABs webbsajt >>

Nyckeltal SÖRAB 2016