SOS Barnbyar är populärast hos 70-talister

Igår kväll fick SOS Barnbyar ta emot en check från GodEl där företagets kunder lagt en röst på vilken organisation de önskar att GodEl skänker pengar till. Resultatet: 1 780 824 kr till SOS Barnbyar och som därmed gör SOS Barnbyar till den populäraste organisationen att skänka till för 6:e året i rad.

-  Vi vill rikta ett stort och varmt tack till alla som valt oss som välgörenhetsmottagare. Ert bidrag till några av de mest utsatta barnen i CAR kommer att göra livsavgörande skillnad, säger Anna Ryott, generalsekreterare SOS Barnbyar.

SOS Barnbyar är den populäraste organisationen hos GodEl:s kunder födda på 40-, 50-, 60-, 70- och 80-talet med en topp hos 70-talisterna. Årets bidrag från GodEl går till SOS Barnbyars verksamhet i Centralafrikanska Republiken.

Åldersfördelning kunder som valt SOS barnbyar

Född

Andel

40-talet eller tidigare

17%

50-talet

19%

60-talet

24%

70-talet

27%

80-talet eller senare

14%

Övriga organisationer som God El skänker pengar till är Rädda Barnen, Läkare utan gränser, Stockholms Stadsmission, Naturskyddsföreningen, Hand i Hand och Barncancerfonden.

Taggar

I mer än 70 år har vi gjort allt vi kan för att inte ett enda barn ska växa upp ensamt. Men vi vill också ge barn mer än ett sammanhang och trygghet. Vi vill ge barn mod och egenmakt. Vi vill ge barn möjligheten att få vara barn. Därför finns vi alltid där när barn behöver oss – både i världen och i livet. Vi ger oss inte och arbetar ständigt för att hitta nya, innovativa lösningar för att säkra barns framtid. www.sos-barnbyar.se