Lust i handeln

Välkommen till Mötesplats Stockholm - Tema upplevelsemarknadsföring

Hur kan företag förhöja upplevelsen för sina kunder genom att strategiskt arbeta med (sinnes)-upplevelser? Handeln står inför stora utmaningar – e-handeln har exploderat, men hur skapar vi lust att handla i butik, i gallerior, på gallerier... Välkommen att ta del av en namnkunnig panel som samtalar kring upplevelsemarknadsföring och vikten av att stimulera alla sinnen.

I panelen möter vi:

Margareta Andersson: konceptutvecklare på företaget Lexter som erbjuder och arbetar med identitetsskapande ljud och doftdesign i offentliga miljöer.

Anna Maria Bernitz: projektledare för svenska utställningar i utlandet på Svenska institutet i

syfte att öka omvärldens intresse för Sverige.

Meta Troell: omvärldsanalytiker på Svensk Handel.

Erika Wigge: PR-ansvarig (Public Relations) på Nordiska Kompaniet NK.

Kvällens moderator är Erik Bevin: arbetsförmedlare/projektledare för Mötesplats Stockholm, Arbetsförmedlingen Kultur Media Öst.

Tid: Torsdagen den 21 mars 17.00-20.00Plats: So Stockholm i KungsträdgårdenOSA upplevelse@sostockholm.com
Mötesplats Stockholm är ett initiativ från Arbetsförmedlingen Kultur i samarbete med So Stockholm som syftar till att förena kulturen och näringslivet till ETT arbetsliv genom att lyfta fram bra projekt och personer som kan inspirera till fler projekt, mer initiativ och fler företag inom kultursektorn.