Entreprenörskap under Stockholm Furniture Fair

"En djärv svensk entreprenör tar det stora steget och flyttar till andra sidan jorden och det soliga Singapore. Hans mission: att förverkliga sin dröm om att ta skandinavisk design och livsstil till Sydost Asien.

Can! är hans berättelse om att våga se ambitioner och vild inspiration. Den går in på djupet i teorier och filosofier inom dagens moderna affärstänkande och visar på att ALLA kan bli en entreprenör med hjälp av optimism, kreativitet och en stark vision."

"Det handlar helt enkelt om det här: gör rätt saker i stället för att göra sakerna rätt. Att maniskt sträva efter att få "alla rätt" kan få vilket projekt som helst att dö sotdöden."

"Har du en design eller en idé om en tjänst eller produkt som du tror på: Gå ut och visa den för världen! Var inte rädd, det finns inget att skämmas för. Frågan är mer hur internationell du vill eller behöver bli."

Syftet med boken är att avdramatisera entreprenörskapet för att få alla möjliga människor att våga ta tag i sina idéer genom att Jonas tar sig själv som ett exempel; en vanlig snubbe som får en idê - genomför den - och med enkla medel skapar ett lyckat företag.

Jonas Ericsson berättar om att man kan bli entreprenör av andra orsaker än att tjäna miljoner. Det finns värden som personlig tillfredsställelse, utveckling och nyfikenhet på livet som också kan vara entreprenörsdrivande faktorer. Drivkrafter för nya affärsidéer och lösningar på gamla och nya problem. Ge människor utrymme för sin kreativitet.

Välkommen till lansering av !Can på So Stockholm tisdag 5 februari 16.30-21.00

OSA info@sostockholm.com För frågor, kontakta So Stockholm eller författaren själv.

• internationell branding
  • internationella marknader
  • stockholm furniture fair
  • möbelveckan
  • boklansering
  • mingel under möbelveckan

So Stockholm är en modern mötesplats för diskussion, lanseringar och utställningar. Under modeveckan har Nelly Pop Up Store och under möbelveckan lanseras !Can om internationellt entreprenörskap och Straight Design lanserar en ny produkt för Cult Design. Under Stockholm Art Week visas Konst i Norr - 10 konstnärer från Norrbotten. Välkommen!