Från Hollywood till utställning i Kungsträdgården

Från HOLLYWOOD till Kungsträdgården

Under 35 år ledde han modeoraklet HOLLYWOOD, med utsvängda jeans, köer runt hela kvarteren på Norrlandsgatan och Bryggargatan.

Första sidan på Dagens Industri, där HOLLYWOOD omnämndes som det modeföretag som omsatte mest per m2 i Sverige. Utöver egen design sålde HOLLYWOOD till franska sjömanströjor, Hot Tuna, Stussy, QS,  Rip Curl, Big Moose etc .

HOLLYWOOD ägde den (inom ungdomsmode) kanske största uppmätta genomströmningen av kunder under långa perioder.

HOLLYWOOD var först i Sverige, under 80-talet, med att introducera sport relaterade kläder som högsta mode bland ungdomar.

Christer Lindeberg eller LEO LEIN som är hans alter ego, skaffade sig efter ägarbytet av Hollywood en ateljé vid Odenplan (en gammal tvättstuga på vinds nivå) och skall nu debutera med sina oljemålningar mitt i centrala Stockholm. Han målar ungt, fritt och med en helt egen stil.  35 långa år av mode, färg och form har satt sina spår.

” Min förhoppning är att alla de som kommer på min utställning för att titta också skall se vad jag vill förmedla. Det är outsägligt spännande att debutera vid min ålder, men som man brukar svara, på insidan är jag ju fortfarande ung" Säger den alltid lika positive Christer med ett leende.

Utställningen öppnar på lördag 5 december med vernissage kl 12-18 och forstätter t om måndag 7 december.

• konst
  • utställning

So Stockholm är ett galleri och en mötesplats för kreativa utställningar och möten. So Stockholm startades 2004 i anrika Galerie Doktor Glas av entreprenören Maria Forssén med tanken att fungera som en plattform för moderna människor och media för att underlätta affärer över branschgränser. So Stockholm driver även Mötesplats Stockholm tillsammans med Af Kultur och Trendgalan, en årlig hyllning med 25-talet talare - personer som gör affärer av trender. Affärsnätverket Shenet som drivs av Maria Forssén träffas även månadsvis på So Stockholm.