Friska Företag-Företagshälsovård i utveckling

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 22:39 CET

ProFit Health är ett nytt hälsokoncept som tittar på hela företagets hälsotillstånd.
Profit Health består i 11 kvinnor inom hälsa och management som genomför åtgärder på organisationsnivå för att möjliggöra hållbar individhälsa, liksom åtgärder på individnivå för att möjliggöra hållbar utveckling på organisationsnivå.

Profit Healths olika kompetensområden innefattar strategi - nulägesanalys av företagets hälsotillstånd och planering, hälsoundersökning, organisations- och ledarskapsutveckling, grupputveckling, arbetsmiljö och företagshälsovård, personlig utveckling och beroendestöd, kost och näring, motion och rörelse, massage och avspänning, kurser och utbildningar, föreläsningar etc.

Inom området kost och näring erbjuder ProFit Healths dietister kostbehandling vid över- eller underviktproblem, diabetes, höga blodfetter, födoämnesallergier samt mag-och tarmproblem. Kostrådgivning riktar sig till dem som vill gå ner eller upp i vikt, eller bli piggare och mer uthålliga med hjälp av förbättrade rutiner eller dieter som GI, LCHF eller detox. Näringsterapi syftar till att hjälpa individens hälsa och kropp till normal funktion genom att förebygga obalanser, hitta grundorsak till symptom och ge kroppen verktyg för självläkning.

Bifogat dokument är en inbjudan till ProFit Healths lansering som äger rum på torsdag den 17 februari då Ulrika Davidsson bjuder på näringsriktig och vacker frukost.

Tid. torsdagen den 17 februari kl 8.00-10.00

Plats. So Stockholm i Kungsträdgården

För mer info, kontakta Lene Becker Gulickx, ProFit Health, näringsterapeut

tel  0738-504566, lene.gulickx@profithealth.se

Varmt välkommen!

So Stockholm lanserar nya koncept och produkter, ofta i samarbete med det kvinnliga nätverket Shenet.

Kommentarer (0)