Nya svenska varumärken inom mode och skönhet

Torsdagen den 26e och fredagen den 27 augusti följer So Stockholm upp modeveckan med ett mode- och skönhetsevent med accessoar och modeföretaget Plain Vanilla och nya sminkföretaget Fjellström. Torsdagen den 26e augusti 17-19 bjuds det kvinnliga nätverket Shenet in.

Plain Vanilla som har en smyckeskollektion lanserar nu även en modekollektion samtidigt som sin nya smyckeskollektion. Grundarna Johanna Alhlgren och Ingela Grip som båda har bakgrund från finansbranschen bl a i Hong Kong, berättar om sitt företagande och visar Plain Vanilla - accessoarer och plagg för den rockiga, romantiska tjejen som alltid är på väg mot varmare breddgrader...

Även ett nytt sminkmärke lanseras - Fjellström som är grundat av make-up artisten Malin Fjellström, tillsammans med Lillis Hemmingsson, väl anlitad make-up artist inom modebranschen men även utbildad logistiker. Fjellström kommer att månadsvis lansera nya looker som har en tydlig inspiration av det nordiska.

Plain Vanilla har redan tagit steget in på en internationell marknad. I höst kommer deras smycken att visas och säljas i butiken och showroomet för svenskt mode och design, Göte Göta på Shanghais största affärsgata Nanjing Road. Göte Göta är ett kinesiskt företag där So Stockholm är en av ägarna. Yongyan Hahnel som är ansvarig för butiken och showroomet på bästa läge i Shanghai kommer att visa upp modesverige för en kinesisk medelklass som börjar bli allt mer medveten kring att skapa en personlig stil.

• internationell branding
  • internationella marknader
  • trender
  • varumärken
  • shanghai
  • export
  • modeveckan
  • marknadsföring

So Stockholm är en plattform i Kungsträdgården, Stockholm för design, konst och nya affärer och lanseringar. Shenet är ett affärsnätverk för kvinnor som finns i Stockholm och Shanghai. So Stockholm och Shenet kommer inom kort att kunna erbjuda motsvarande platser för affärer och mingel på världens största tillväxtmarknad, Shanghai. So Stockholm och Shenet har startats av Maria Forssén.