Pressinbjudan till teutställning med de konstnärliga högskolorna

Inspiration Te De konstnärliga högskolorna Konstfack, Danshögskolan och Musikhögskolan har för mångkulturåret 2006 i ett samarbete med Terådet en gemensam utställning för att visa hur te som kultur, form och fenomen kan uttryckas i kreativa lösningar. Utställning är öppen 6 till 9 april, torsdag-söndag kl 10-18 på Galleri So Stockholm, Jussi Björlings Allé 5 i Kungsträdgården. Pressvisning torsdag 6 april kl 10.00. Vi bjuder på te med något gott att äta till. Vernissage torsdag 6 april kl 16.00-19.00. Sammanlagt är 17 studenter engagerade i utställningen under ledning av Anna Tegeström Wolgers, Konstfack, Fia Fredricson Flodin, Danshögskolan och Josef Doukkali, Musikhögskolan. För ytterligare information, kontakta: Anna Tegeström Wolgers, Lektor Konstfack 08-450 42 47 anna.tegestrom@konstfack.se Fia Fredricson Flodin, Lektor Danshögskolan 08-459 05 25 fia.fredricson.flodin@danshogskolan.se Josef Doukkali, Adjunkt Kungliga Musikhögskolan 070-569 23 90 doukkali@chello.se Henrik Hammarskiöld, Terådet 070-750 51 09 info@teradet.se