Sveriges första Skönhetsvecka - mitt i Kungsträdgården

Stockholm Beauty Week – Sveriges första skönhetsvecka

Skönhetsbranschen omsätter 15 miljarder i Sverige enligt siffror från branschorganisationen KTF och precis som i modeindustrin är trenden mot ökat fokus på innehållsdeklarationen och Made in Sweden är ett säljargument för många nya och etablerade aktörer.

”Jag är själv en mycket hälso- och skönhetsmedveten person och använder bara ekologiska skönhetsprodukter men vill samtidigt ha guldkant på livet”, säger Stockholm Beauty Weeks grundare Patrik Bergfeldt, 23 år.

”Stockholm svämmar nästan över av alla modeveckor, vilket i och för sig är jätteroligt och bra för Stockholm. Skönhetsbranschen däremot hade inte en egen vecka utan får alltid hänga på modeveckorna. Därför ville jag jobba med att utveckla Stockholm Beauty Week”, fortsätter Maria Forssén som driver plattformen So Stockholm där veckan äger rum och som arbetat med Stockholm Beauty Week sedan tidig höst 2013 tillsammans med Madeleine Lithander som annars driver Mady Models.

En av de aktörer som tidigt tog steget att medverka som partner till Stockholm Beauty Week är Apoteket: ”Stockholm Beauty Week såg vi som en passande plattform i vår satsning på ökad synlighet utanför Apoteket och ett bra forum att nå ut med vår kunskap kring ingredienser. Säger Åsa Asplund, projektledare Marknad, Apoteket.

Stockholm Beauty Week har ett utbildande, inspirerande och ansvarsfullt fokus där det samlade temat är Beauty as you are.. Dr.Hauschka, världsledande ekologiskt skönhetsföretag samarbetar med Stockholm Beauty Week kring budskapet Beauty as you are – naturlig skönhet där vi är rädda om oss och naturen. ”Det är naturligt att finnas med i sammanhang som samspelar med Dr.Hauschkas värderingar” säger Ingvor Lindgren,  Dr.Hauschka i Sverige.

Under tre dagar kan branschen, media, bloggare och den intresserade och allt mer skönhets- och hälsomedvetna konsumenten besöka Stockholm Beauty Week för att botanisera bland skönhetsnyheter, yoga, jogga, lyssna till föreläsare kring solande, ekologisk skönhet, företagande i skönhetsbranschen och delta i debatter kring bloggande, testa nya produkter och få behandlingar på plats.

Fri entré men begränsat antal platser och anmälan krävs!

Plats: So Stockholm i Kungsträdgården

Kända profiler som medverkar är Isabella Löwengrip som nu även driver ett företag inom skönhet – Isabella Löwengrip Care & Colour, Daphne Leon, bloggare och programledare Plaza Kvinna och Plaza Fashion TV samt t ex örtexperten och inspiratören till ett skönare grönare liv, Lisen Sundgren och Malin Nylén som driver hälsonätverket B.A.B.Y Network.

www.stockholmbeautyweek.com

Pressvisning Måndag den 28 April 9.30-11.30

För mer info kontakta Maria Forssén, Stockholm Beauty Week 0708-733637 maria@stockholmbeautyweek.se

Stockholm Beauty Week sker i samarbete med Apoteket, Dr.Hauschka, Maria Nila, Weleda, Estetiskt Hud Centrum, Cosmopharma, Sufraco, Hagakliniken, Sundari, Skin Secrets, Face+, Hälsovästen, Råpresseriet, Anastasia, B.A.B.Y Network, Palina, Pocketförlaget, Plaza Kvinna, Isabella Löwengrip, Olympus och SEAT.