aiFi ställer ut på by:Larm i Oslo den 4-7 mars 2015

by:Larm, som har gjort Oslo till ”The Nordic Capital of Live Music”, är en unik kombination av musikfestival och konferens som årligen genomförs i Norge. Ett viktigt syfte med by:Larm är att presentera nya artister som spås en glimrande musikkarriär – såväl nationellt som internationellt. (Läs mer på www.bylarm.no)

I år finns aiFi med som första utställande produktföretag med en monter i Mathallen, som under dagarna kommer att vara en naturlig samlingsplats med artister och personer från musikindustrin i vimlet tillsammans med festivalbesökare.

“Det ska bli väldigt spännande för oss att delta på by:Larm som är en av Skandinaviens största musikhändelser under året. Vi har stor potential att nå ut med aiFi till personer som precis som vi älskar musik, såväl artister som andra som arbetar inom musikbranschen. Eftersom vi ser aiFi som en möjlighet att få tillbaks det sociala i musiklyssnandet så är detta en perfekt plats för oss att vara på" säger Fredrik Gunnarsson, Sound Wizard och VD på Sound Dimension.

“Vi vet också att många artister vill nå ut med sin musik under de här dagarna och alla har inte möjlighet spela på de scener som by:Larm erbjuder - då kan vi ge dem chansen att spela sin musik i våra Smart Stackable Speakers och därmed nå ut till alla som befinner sig i Mathallen. Oavsett om musiken finns på CD, i en iPhone eller på USB kan man spela hos oss – det känns väldigt bra. Via Bluetooth, Line-in eller optiskt anslutning hanterar aiFi alla former av ljudmedia – såväl strömmande eller analog som digital direktuppspelning,”

aiFi är mitt i en pågående lansering och går i produktion under våren med planerad marknadsintroduktion under sommaren 2015. Just nu finns aiFi på crowdfunding siten Indiegogo, läs mer på igg.me/at/aiFi