Lyckad kampanj för aiFi på Indiegogo

(For english, see attached pdf)

Med den önskade crowdfundingen på 80 000 dollar i hamn och ett fortsatt flöde av beställningar av aiFi på crowdfunding siten Indiegogo, så kan starten för aiFi inte beskrivas på annat sätt än lyckad. Lanseringen av aiFi, som är världens första stapelbara högtalare, pågår för fullt där ”Pre-orders” genom s k crowdfunding är ett av stegen för att säkerställa produktionen och nå ut på världsmarknaden.

”För aiFi handlar möjligheten till crowdfunding om att få en så stor “fanbase” som möjligt, något som bidrar till att vi snabbare kan komma Igång med produktionen och ut på marknaden. Vi är mycket nöjda med att ha nått den önskade fundingnivån och att vi därmed också får möjlighet att fortsätta kampanjen på Indiegogo. Vi möter stor nyfikenhet och stort intresse för vårt unika koncept att “stacka” högtalare – aiFi – Smart Stackable Speakers är något helt nytt och marknaden ser mycket spännande ut, säger Fredrik Gunnarsson, VD och en av grundarna till aiFI.

aiFi går att hitta på Indiegogo med leverans i maj till dem som har valt att stötta kampanjen. Övriga marknaden får vänta tills introduktionen I juni, då försäljningen kommer att ske via det nationella och internationella nätverk av distributörer och butiker som företaget håller på att etablera.

Mer om aiFi
Websida: aifi.se