​Svensk ljudevolution tar ännu ett jättekliv

Den 28 oktober är en stor dag för Karlstadsbaserade Sound Dimension AB. Nu på lördag mellan 00:00 och 23:59 ska högtalarpionjären nämligen visa upp sin revolutionerande Soundots-högtalare överst på Youtubes startsida för alla besökare i Sverige.

- Det känns oerhört spännande att få det här fönstret mot omvärlden. Vi har samarbetat med Google i Irland och Marilyn Produktionsbolag AB här i Karlstad för att ta fram en 360-upplevelse som visar upp konceptets kapacitet på ett sätt som bara kan trumfas av att lyssna i verkligheten. Vi vet att Youtubes användare och konsumenter är vana att tycka till och välja på egen hand, det är hela grejen med plattformen, så det känns helrätt. Vi är otroligt nyfikna på gensvaret, säger Sound Dimensions VD och grundare Fredrik Gunnarsson.

Varumärket byter i samma veva namn från aiFi till Soundots. Samtidigt lanseras den nya hemsidan www.soundots.se och namnen på alla produkter ändras i enlighet med namnbytet.

- Vi har utvecklat vår artificiella intelligens ytterligare och sett att teknologin kan användas i andra områden. AiFi kommer fortsatt vara teknologin som får våra högtalare att samarbeta, men vi ser värdet i att konkretisera varumärket runt högtalarkonceptet och låta högtalarmärket stå för sig själv, säger Fredrik Gunnarsson.

Soundots modulära högtalarsystem är designat för att ge dig rätt ljud i alla lägen. Du får ett kristallklart ljud vid TVn till filmen eller matchen, en smidig och välljudande följeslagare till picknicken och ett riktigt kraftpaket till festen – i en och samma produkt. Ljudkvaliteten och volymkapaciteten växer exponentiellt i takt med att du kombinerar fler och fler. Frågan är bara: hur mycket ljud behöver du?

För mer information, högupplösta bilder och intervjuförfrågningar, kontakta:

ld@sounddimension.se

SOUND DIMENSION AB grundades 2013 med visionen att erbjuda fantastiskt ljud åt alla. Bolaget, som är ett House of Brands, fokuserar på paketering och marknadsföring av egenutvecklade avancerade ljudprodukter för den globala marknaden.

Bolaget har två teknologier: Sound Dimension® Technology som återställer ljudets tre huvuddimensioner; den Tonala, Dynamiska och Spatiala Dimensionen, samt AiFi® Technology som är en artificiell intelligens som tar blixtsnabba beslut utifrån insamlad data i relation till sin egen existens.

SOUNDOTS™ är Sound Dimensions första brand och är ett högtalarkoncept som kombinerar ljudprestandan från ett high-end system för hemmet med ögonblicklig flexibilitet förpackat i portabla enheter. De portabla enheterna kan kombineras hur du vill, som soundbar för TVn, högtalare i köket eller varför inte sätta ihop flera för ditt party.

Varumärkena Sound Dimension® och AiFi® är registerade av Sound Dimension AB i USA, EU och andra utvalda jurisdiktioner. Soundots™är ett trademark ägt av Sound Dimension AB.

Sound Dimension AB har sitt säte i Karlstad, Sverige, med branschkontor i Taiwan och i USA.