ALKALINE TRIO: ”Damnesia” - Nytt album ute den 15/7!

ALKALINE TRIO: ”Damnesia” - Nytt album ute den 15/7!

De djupa, mörka och ärorika poeterna i Alkaline Trio släpper nya albumet ”Damnesia” den 15/7 på Hassle Records med exklusiv distribution i Sverige av Sound Pollution.

Bandet har redan gett oss några av punkens mest minnesvärda låtar, från albumen ”Radio” (2000) till ”The American Scream” (2010).

Den nya skivan innehåller en utvald samling fanfavoriter från bandets extensiva katalog, presenterad i ett intimt unplugged-format. På albumet hittar vi även en cover på inflytelserika indierocktrion The Violent Femmes ”I Held Her In My Arms”, samt två helt nya låtar ”Olde English 800” och ”I Remember a Rooftop”.

Senare i år kommer bandet att ge sig ut på turné, där det ingår ett akustiskt set av låtar som spelats väldigt sällan, för att fira Alkaline Trios 15års-jubileum.

Alkaline Trio har sedan starten i Chicago 1996 skapat sig ett enormt följe hängivna fans tack vare sina smittsamma punkhookar samt mörka och dramatiska texter med glimten i ögat.

www.alkalinetrio.com
www.myspace.com/alkalinetrio