Blackberry Smoke - Homecoming (Live in Atlanta) - nytt album!

Blackberry Smoke - Homecoming (Live in Atlanta) - nytt album!

Sverigefavoriterna Blackberry Smoke släpper sitt nya projekt Homecoming: Live In Atlanta som både ett live album och som en film! Inspelad på deras årliga “Brothers and Sisters Holiday Homecoming” show på ATLANTA’S TABERNACLE i december förra året.Filmen är regisserad av Lagan Sebert and Ted Roach.

Under de senaste sex åren har Blackberry Smoke skänkt mer än $350 000 för att stödja cancerforskning på barn genom en rad olika "Brothers and Sisters" aktiviteter.

Skivan ock filmen innehåller låtar från hela bandets hyllade karriär inklusive flera låtar från deras senaste album Find A Light, ett album som hamnade högt på den svenska topplistan då den släpptes i April 2018!

Blackberry Smoke
är Charlie Starr (sång, gitarr) , Richard Turner (bas, sång), Brit Turner (trummor), Paul Jackson (gitarr, sång), och Brandon Still (keyboard). Sedan debuten i 2004, har bandet släppt sex fullängdsskivor och besökt Sverige ett flertal gånger, senast nu i somras då man både öppnade för Bon JoviTele 2 Arena och ställde sig på Sweden Rock Festivals största scen!

Blackberry Smoke - Homecoming: Live in Atlanta släpps på Earache Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution!