Champlin Williams Friestedt skriver avtal med Black Lodge Records!

Champlin Williams Friestedt skriver avtal med Black Lodge Records!

​Black Lodge Records är otroligt stolta över att presentera signingen av Champlin Williams Friestedt för en ny milstople in AOR och melodisk rock. Detta följer i kölvattnet av bandets förra succéalbum ”CWF” samt DVD’n ”Live In Concert” som tog sig ända upp till toppen på de svenska topplistorna.

Champlin Williams Friestedt består av beryktade TOTO-sångaren Joseph Williams, även kompositör av film och dramamusik och han kan även höras i Disneys animerade film ”Lejonkungen” där han gör vuxna Simbas sångröst. Joseph Williams har teamat upp med ingen mindre än Bill Champlin från det legendariska bandet Chicago samt den välrenommerade gitarristen, producenten och inspelningsartisten Peter Friestedt. Det nya albumet ”II” innehåller även prominenta gäster såsom Michael McDonald, trummisen John JR Robinson (Michael Jackson, Quincy Jones), Randy Goodrum (Toto, Chicago), Tamara Champlin och Polarpriset-vinnaren Diane Warren bland många andra.

Från den TOTO-ekande “10 Miles” och Chicago-liknande balladen ”Between The Lines” till den souldoftande ”Love In The World” och den raka rockdängan ”Runaway Dancer”, tar det nya albumet lyssnaren på en melodisk resa.

Inspelningen gjordes i Goldmine Studios & Friestedt Productions Studio och producerades av bandets själva.

CWF - ”II” släpps den 15 maj 2020, både fysiskt och digitalt.