Dan Reed Network - ny samling och Sverigedatum

Dan Reed Network - ny samling och Sverigedatum

Dan Reed Network släpper i slutet av månaden den totala ”Best Of” plattan ”ANTHOLOGY”! En platta som samlar bandets alla klassiska hits från 80 & 90 talet. Skivan innehåller även helt nya Livespår, publikfavoriter & coverversioner. Och efter höstens utsålda konsert på Debaser Medis i Stockholm återvänder nu ett återförenat NETWORK till Sverige för tre exklusiva spelningar.

28.05.14 S-Malmö KB

30.05.14 S-Göteborg Trädgårn

31.05.14 S-Karlskrona The Rock

Så här säger Dan Reed själv om turnén och plattan;

For the first time in over 20 years the original line up of the Dan Reed Network returns to Malmo, Goteborg and Karlskrona, Sweden for live shows supporting the release of their double CD entitled 'Anthology', a fan base funded project through Pledge Music and now released worldwide on Soul Food Music this month. DRN performed in Stockholm at Debaser last October, 2013, to over 800 audience members and Anthology includes 4 live tracks from that performance, along with all the bands' singles, B-sides, remixes and the musicians favorite album tracks. Dan Reed, Brion James, Dan Pred, Melvin Brannon Jr. And Blake Sakamoto are thrilled to be returning to the country where their European success all started for them in 1988. The following year they were the support act for Bon Jovi's New Jersey European Tour and in 1990 supported The Rolling Stones all throughout Europe, including their legendary appearance at Eriksberg in Goteborg. Dan Reed Network has sold over 2 million albums worldwide and has lived in the hearts of Rock-Funk fans ever since entering the scene.

DAN REED NETWORK bildades 1984 i Portland, Oregon. Bandet hade stora framgångar i början på 1990-talet och sålde över 5 miljoner plattor. Monsterhiten "Rainbow Child" spelades flitigt på MTV och radio världen över.