Gloria Story - rapport från turnén!

Gloria Story - rapport från turnén!

The Gloria Story's Europaturné med The Quireboys som inleddes i Sverige förra helgen har i dagarna nått  Tyskland och Schweiz där banden spelat för fullsatta klubbar och konserthallar. Turnén fortsätter fram till jul och rapporter från dom europeiska vägarna vittnar om att banden utgör en av vinterns mest potenta partyrock-paket.

Under korstågsliknande förespeglingar har The Gloria Story svurit att sprida glad 70tals-rock varhelst dom kan. I bagaget finns nya, hyllade plattan "Greetings from Electric Wasteland" som just nu lovprisas i bland annat Tyska Metal Hammer och Classic Rock.

Närmast hägrar en vecka med spelningar i exempelvis Köln och Berlin, innan Beneluxländerna får chansen att fly verkligheten och julstressen några timmar tillsammans med Gloria Story och Quireboys.

För ytterligare information, intervjuer eller annat,kontakta: Calle Schewen på 070-3992666 / carl.vonschewen@soundpolllution.se