Hellsingland Underground - A Hundred Years Is Nothing - nytt album!

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2019 11:00 CEST

Den svenska sextetten Hellsingland Underground är äntligen tillbaka med sitt femte studioalbum som har titeln “A Hundred Years Is Nothing”

Soundet på den nya plattan tar bandet i en lite annan riktning än deras tidigare plattor. Du kan fortfarande höra bandets tidiga folk- och bluespåverkan, men du hör också ekon av Pink Floyd, Queen och The Doors. Mini-moogs, mellotron och akustiska gitarrer som har lagts till i en perfekt blandning tillsammans med starka personliga texter som mynnar ut i några av de bästa låtarna någonsin från ett svenskt rockband.

“A Hundred Years Is Nothing” är Hellsingland Undergrounds starkaste album hittills, utan tvivel.

Hellsingland Underground - A Hundred Years Is Nothing släpps på Wild Kingdom Records / Sound Pollution den 30 augusti.

För ytterligare information kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se

Kommentarer (0)

Kommentera