Hellsingland Underground - Nytt album, nytt bolag!

Hellsingland Underground - Nytt album, nytt bolag!

Den 1 April, 2016 släpper det svenska rockbandet Hellsingland Underground sitt efterlängtade fjärde album "Understanding Gravity" på Wild Kingdom / Sound Pollution.

-Vi har hittills alltid velat göra i princip allt själva. Vi har gett ut samtliga tidigare album på vår egen label Killed By Records. Sound Pollution har alltid varit vår stadiga distributör, och nu känner vi att vi vill komma bort från business-sidan ännu mer. Vi vill helst bara göra bra musik och vara på turné, säger sångaren Charlie Granberg.

Johan Haller på Wild Kingdom tillägger:
-Efter att ha följt bandet under hela dess historia fick vi äntligen chansen att arbeta ännu närmare varandra. Vi har sett dem bygga upp sin status från totalt okända till ett väldigt högt respekterat band i sin genre. Hellsingland Underground är utan tvekan en av de bäst dolda juvelerna från Sverige, och vi har nu möjlighet att vässa denna skinande diamant för en ännu bredare publik över hela världen.

I samband med releasena av "Understanding Gravity" kommer Hellsingland Underground ge sig ut på en lång Europaturné!

“ALBUM TRAILER”
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1ytOKSwrBTc
Vimeo: https://vimeo.com/149742574

För ytterliggare info kontakta; Calle Schewen / carl.vonschewen@soundpollution.se