jÖNZZONLIGAN - mORGONROCK - sVERIGES yNGSTA pUNKBAND sLÄPPER mUSIK

jÖNZZONLIGAN - mORGONROCK - sVERIGES yNGSTA pUNKBAND sLÄPPER mUSIK

Den nya punkgenerationen är här och det unga bandet Jönzzonligan har redan hunnit göra stort avtryck med spelningar bl.a. ihop med KSM3 och som speciellt inbjudna att spela på Howlin' Pelles födelsedagsfest.

Jönzzonligan är en trio (såklart!) från Stockholm som bildades hösten 2015 då medlemmarna träffades i skolan, endast 11-12 år gamla. Dom började repa och göra egna låtar direkt och hade vid starten influenser från punkband såsom Ebba Grön, the Clash, Docent Död och KSMB och lite senare även Asta Kask, Descendents och Dead Kennedys.

Till en början hade Jack och Zacharias svårt att hitta en bassist. Men efter flera medlemsbyten så hittade Jack och Zacharias tillslut Vincent. Eller kanske var det tvärtom. Vincent var och skulle se sin bror spela med The Reckless State, och såg att förbandet Jönzzonligan inte hade någon bassist. Efteråt ringde Vincent upp Jack och frågade om han fick vara med och spela bas i bandet. "Är du bra på bas?"frågade Jack. "Jag har hållt i en bas en gång" svarade Vincent. Inga konstigheter tyckte Jack och sa "Bra, du är med!".

Den 26 April släpps Jönzzonligans debutplatta "Rösta På Idioter", en sexspårs-EP som klockar in på lite över 9 minuter. Skivan är inspelad på Kapsylen, producerad av Chips K och mixad av Jugglo!

”Morgonrock” är första spåret från plattan och den finns ute nu.

Jönzzonligan - Morgonrock - Lyssna här!

Jönzzonligan är:

Jack Jönsson - sång, gitarr och trummor