Looking For Johnny - The Legend of Johnny Thunders

Looking For Johnny - The Legend of Johnny Thunders

Med sin idol Keith Richards i blicken levde Johnny Thunders ett rock´n´roll liv som slutade med en tragisk alldeles för tidig död!

Mellan 1971- 1975 var han gitarrist i legendariska New York Dolls och bildade sedan the Heartbreakers tillsammans med bassisten Richard Hell från Television och gav ut albumet "L.A.M.F." Efter det startade han sin tumultartade solokarriär med att ge ut "So Alone" där bland annat Peter Perrett (the Only Ones), Steve Jones (Sex Pistols) & Phil Lynott (Thin Lizzy) medverkade.

Under det tidiga 80-talet kom han, nergången och heroinmissbrukande till Sverige för att göra några tumultartade konserter. Några magiska kvällar på klubbar runt om i landet, blandat med fiaskoartade snubbelkalas med en på tok för stenad Johnny Thunders. De svenska moralisterna ropade högt. Ett tag var han även bosatt i en stockholmsförort.

”Looking For Johnny” är filmen OM Johnny Thunders liv!

Regisserad av Danny Garcia, regissören bakom ‘The Rise And Fall Of The Clash”.

Genom intervjuer med bland annat Syl Sylvain, Lenny Kaye, Walter Lure, Wayne Kramer, Leee Black Childers, Marty Thau & Malcolm Mc Laren får vi oss en bild av mannen, myten Johnny Thunders!

Se trailern här: http://www.youtube.com/watch?v=Cx4o2kd4jR4&feature=youtu.be

Release 20141017