MÄRVEL - släpper första videon från succéalbumet "Hadal Zone Express"

MÄRVEL - släpper första videon från succéalbumet "Hadal Zone Express"

MÄRVEL släpper första videon till låten "Danish Rush" från albumet "Hadal Zone Express"!

I slutet av mars släppte bandet MÄRVEL sitt fjärde album "Hadal Zone Express" som tagits mot med öppna armar av recensenter världen över. Mängden recensioner och de höga betygen bäddas in i superlativa citat så som:

Nya svenska fanbärare av rock."
GAFFA (SE)

The Hellacopters finns fortfarande - de kallar sig MÄRVEL.
SLAM Magazine (DE)

Det finns bara ett sätt att säga det på; MÄRVEL är nutidens KISS.
City Slang Zine (USA)

Den svenska rock-kronan är inom räckhåll.
Metal Hammer (DE)

Märvel rockar till och med bättre än dagens KISS.
SUE (FI)

"En eggande och även väldigt personlig kärleksförklaring till fenomenet Rock'n'Roll."
Soulseller-mag.com (DE)

"Skitig power pop eller hitig rock´n´roll? Hadal Zone Express är helt enkelt energistinn musik som rycker upp dig och gör dig glad."
Sweden Rock Magazine (SE)

I mitten av maj åkte MÄRVEL till Tyskland för fyra exklusiva spelningar, bland annat på Ramones-muséet och de blev även exklusivt inbjudna av Metal Hammer magazine för att spela inför redaktörerna förMetal HammerRolling Stone och Musikexpress.

I dag den 23:e maj släpps så den första videon från albumet som spelades in i Stockholm i våras och det är låten "Danish Rush" som är först ut. Videon har filmats av Peder Carlsson (Backyard Babies) och regisserats av Johan Bååth (Doits) och i videon ser vi även musiker som Dregen (Backyard Babies, Hellacopters), Robert Eriksson (Hellacopters), Anders "Bobba" Lindström (Hellacopters), Fred Estby (Gutterview Recorders, Dagger), Patrik Arve (Teddybears, Swedish Tiger) m.fl. i olika cameo-roller. Videon presenterades online samtidigt av Aftonbladet i Sverige, Classic Rock Magazine i UK, Rock Hard i Tyskland och Soundi.fi i Finland. Videon kan ses på YouTube - http://youtu.be/wE9QtuthHFU

www.marveltheband.com
www.facebook.com/marveltheband