MIGHTY MIGHTY BOSSTONES - Nytt album 9/12!

MIGHTY MIGHTY BOSSTONES - Nytt album 9/12!

MIGHTY MIGHTY BOSSTONES
Nytt album ”The Magic Of Youth” release 9/12!

Om du inte har insett det än, så finns det bara tre konstanter i en ska-punkares liv: död, skatter och Mighty Mighty Bosstones. Ska-core-oktetten har varit aktiva i 25 år nu – men bara för att de platsar i Rock’n’Roll Hall Of Fame betyder inte att de inte fortfarande har något att säga. ”Om frågan är varför vi år 2011 behöver ett nytt album med Mighty Mighty Bosstones, så borde även frågan ställas: Varför behöver vi bra musik?” säger frontmannen Dicky Barrett. ”Vi gör grymma skivor, och den vi släpper nu är inget undantag – den är förbannat bra”.

”The Magic Of Youth” är ett elvalåtarsalbum som har allt som ett Bosstones-fan önskar sig. Kraftfulla medryckande refränger, klassiska ska-core beats, vibrerande blåsinstrument-partier, och givetvis den raspiga hjärtliga sången och texterna av Dicky Berrett. Albumet påbörjades strax efter att “Pin Points and Gin Joins” släpptes 2009 och släpps på Rude Records med distribution i Sverige av Sound Pollution. Albumet är producerat av Ted Hutt (Flogging Molly, Dropkick Murphys, Gaslight Anthem) och anländer lagom till bandets årliga Hometown Throwdown som utspelar sig på The House Of Blues i Boston.

Mighty Mighty Bosstones gjorde nyligen två utsålda spelningar på Bostons Fenway Park med Dropkick Murphys, och gjorde även ett gäng Europa-spelningar, bland annat på Reading- och Leeds-festivalerna.