MIMIKRY - ALLA SOVER – NYTT ALBUM!

MIMIKRY - ALLA SOVER – NYTT ALBUM!

MIMIKRY har äntligen spelat in ett nytt album, ALLA SOVER, som släpps den 15 April.

Under de fyra år som gått sedan förra albumet har Mimikry firat 20 år som band och släppt samlingsskivan "Tjugo", med några nya låtar, som ex "Röda Fanor" som snabbt tog sig upp och lockade flera hundra tusen lyssnare på Spotify och Youtube.

Och nu finns det ett starkt sug i bandet att äntligen få göra en riktigt bra skiva, och tillsammans med en av landets bästa producenter, Jonas Kjellgren har man skapat ett album som känns både 2016, i magen och i hjärtat.

Bandet säger själva: ”det känns helt jävla rätt att göra det med Kjellgren, som vi hittills bara gjort enstaka projekt med. Kjellgren har sin autism för att hitta bra tryck och bra ljud, och har stor erfarenhet från hårdare musik (han har ju producerat en mängd storheter inom metal). Vi tycker själva att det är så jävla kul att vara i studion och höra hur låtarna växer fram det låter både väldigt mycket Mimikry samtidigt som det finns en hel del nya grepp. Jag tror att vår pepp på att få göra den här skivan, en pepp som nog inte funnits i bandet sen "Alderland", kommer att skina igenom.”

Dessutom har bandet sin sångare Hjalle som har en fantastisk känsla för melodier och bra svenska texter. Skivan kommer innehålla en stor variation när det gäller låtmaterialet det blir både pampigt vemod, snabba rökare och allt däremellan.

Lyssna på singeln Nationalist här:

Det var även längesen Mimikry gav sig ut på vägarna. Efter albumsläppet är det dags igen. En handfull spelningar, från Lund i söder till Gävle i mitten är bokade i nuläget, och det fylls på hela tiden. Förutom en specialdesignad spelning på Falu Pride i höstas har Mimikry inte spelat live på nästan ett år. Och det märks på Facebook att suget är större än det nånsin varit. För varje spelning som släpps är responsen total och folk börjar redan nu ta ledigt från jobb och styra upp var de ska förfesta.

18 Mars – Mimikry + Charta 77 - Satins / Örebro

15 April – Club Messed Up - Lund

16 April – Palaset – Linköping

29 April – Liljan – Borlänge

14 Maj – Harrys - Gävle

Mimikry har haft en välbehövligt lugn period, men nu är det slut med det. Bandet är superpepp, publiken är pepp, bandet i har svinbra låtar och Mimikry känns större än nånsin.

För ytterliggare info kontakta: Calle Schewen / carl.vonschewen@soundpollution.se / 070-3992666

Nu kör vi!