MIMIKRY släpper Nationalist och hamnar högt på Spotify´s Viral list!

MIMIKRY släpper Nationalist och hamnar högt på Spotify´s Viral list!

Mimikrys nya singel ”Nationalist” hamnar högt upp på Spotify´s Viral list! Det gör den till bandets hitintills snabbast klättrande singel. Under de fyra år som gått sedan förra albumet har Mimikry firat 20 år som band och släppt samlingsskivan "Tjugo", som innehöll några nya låtar, som tex "Röda Fanor" som snabbt tog sig upp och lockade flera hundra tusen lyssnare på Spotify och Youtube. Och bandets mest populära låtar, som "En flicka som är stark" och "Min sång" har för längesen spräckt den imponerande tvåmiljoner-gränsen.

Under hösten släppte Mimikry låten "Brinner" som dels var den officiella låten på uppdrag av Falu Pride-festivalen, men också den första singeln från kommande skiva, och därmed en hint om hur skivan kommer att låta.

Och nu ligger alltså singeln ”Nationalist” ackompanjerad med en lyric-video ute på alla digitala plattformar.

Just nu spelar bandet in ett nytt album tillsammans med en av landets bästa producenter, Jonas Kjellgren i studio Black Lounge.

Mimikry har haft en välbehövligt lugn period, men nu är det slut med det. Bandet är superpepp, publiken är pepp, vi har svinbra låtar och Mimikry känns större än nånsin.

Nu kör vi!!

För ytterligare info kontakta: Calle Schewen / carl.vonschewen@soundpollution.se / 0703992666