Per Åhlin gör omslaget till Mimikrys Jullåt!

Per Åhlin gör omslaget till Mimikrys Jullåt!

Mimikry fortsätter sitt "en singel i månaden" tema med en jullåt!

Omslaget är skapat av ingen mindre än Per Åhlin.

Så här säger bandet själv om sin jullåt:

"Vi tyckte att den bilden passade så bra till den här låten, så Hjalle mailade Per och frågade om vi fick använda den. Han svarade typ; ”efter att ha läst ditt mail och hört låten kan jag inte annat än säga ja”.

Vi fick ta bilden, gratis dessutom. Coolt. Tack Per!!!

Det svåra med att göra en jullåt var att få den lagom julig. Vi ville inte göra den för töntig, men inte heller för lik en helt vanlig Mimikry-låt. Vi hade ”Fairytale of New York” med The Pouges som som en liten ledstjärna. Den känns ju jul direkt man hör den, men den är inte alls töntig, utan svinbra. Vi ville inte göra en kopia av den så klart, men ändå försöka fånga ungefär samma känsla.Så här med facit i hand vet vi inte om det direkt blev så, men det blev i alla fall en jullåt som känns mycket Mimikry. Vi är nöjda!! Hoppas ni gillar den!!

PS: Efter att vi lyssnat på en massa jullåtar inför inspelningen så upptäckte vi att typ ALLA har bjällror, alltså verkligen ALLA jullåtar. Det verkar vara ett måste, oavsett om det är Weeping willows, The Hives-Pelle, Ramones eller Tommy Körberg som är artisten. Så, naturligtvis behövde vi ha bjällror med. Vi började med att lägga på digitala bjällror som fanns i ljudmaster Jonas Kjellgrens dator. Men nja….. det blev lite.. statiskt. Så vår hjälte och medproducent Kjellgren åkte och köpte dyra ”proffs-bjällror” på affären 5 mil bort, och la på och fixade åt oss.

För ytterligare info / intervjuer kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se