The Gloria Story släpper nytt och åker på turné med The Quireboys!

The Gloria Story släpper nytt och åker på turné med The Quireboys!

Skövdebandet The Gloria Story är ett välsmakande och underhållande lyckopiller som hämtar sin inspiration från 70talets arenarock, med ett attitydstarkt inslag av old school punk. Att mixa mörk humor, tillgänglig old school rock, och svårslagen energi har gjort gruppen till en framgångsrik och energisk turnémaskin - där underhållning och en stunds glammig verklighetsflykt tycks vara det centrala.

Sedan starten 2009 har gruppen gjort över 200 spelningar i hela Europa, på festivaler som Sweden Rock och som förband till legender som exempelvis Thin Lizzy, Gilby Clarke och Warrior Soul. Efter några medlemsbyten senaste året är The Gloria Story tillbaks - med nytt blod och ny glöd.

Första singeln, ”Beast Of The Northern Light” släpps redan 9 oktober och singeln hade lätt kunnat passera för att vara en bortglömd rockdiamant från det sena 70talet, med ett klassiskt gitarriff och högpitchad, karismatisk sång. Gruppen döljer aldrig sina influenser, och mycket av bandets DNA kan spåras hos arenagiganter såsom Kiss eller Deep Purple. Men The Gloria Story har inga ambitioner att låta som gammal musik. Bandet har alltid en modern twist på sina låtar, ett eget uttryck med uppdaterad energi och attityd – både live och på sina inspelningar.

Och den 27 November släpper gruppen sin tredje skiva, ”Greetings from Electric Wasteland”, och därefter vidtar en Europaturné tillsammans med engelska The Quireboys.

Så se fram emot en hård höst tillsammans med

THE GLORIA STORY!

Torsdag 3.12: Sticky Fingers, Göteborg, Sverige

Fredag 4.12: Palatset, Linköping, Sverige