THE USED – nytt album “Vulnerable” ute våren 2012!

THE USED – nytt album “Vulnerable” ute våren 2012!

The Used startar upp egna skivbolaget Anger Music Group och har ingått ett samarbete med Hopeless Records för nya skivan ”Vulnerable” som släpps våren 2012 med exklusiv distribution i Sverige av Sound Pollution.

15 December 2011”The Used är stolta över att kunna tillkännage bildandet av Anger Music Group. Anger Music Group är ett heltäckande konstproduktionsföretag. Vi har ingått ett samarbete med Hopeless Records för releasen av vårt nya album ”Vulnerable”. Vi kan knappt hålla oss tills ni får höra det! Love /The Used”

Den slutgiltiga putsningen görs nu på albumet, som blir bandets femte studioalbum.

The Used utsågs nyligen till Alternative Press “Most Anticipated of 2012”. Frontmannen Bert McCracken om nya skivan: “Vulernable handlar om att ta ett steg tillbaka och två steg framåt. Soundet på skivan är så utvecklat som det överhuvudtaget kan bli. Det upprätthåller den känslomässiga integriteten från första plattan (2002 års självbetitlade album), samtidigt som det låter som framtiden – och framtiden ser ljus ut. Vulernable är om att ta chansen för att låta ditt sanna jag blomstra. Skivan är för de utstötta, de missanpassade, de missförstådda, och alla de som alltid har vågat vara sig själva. Jag kan knappt vänta tills du får höra den.”

En helt ny låt tagen från “Vulnerable” släpps i januari.

The Used bildades i Orem, Utah, USA och har släppt fyra studioalbum hittills: ”The Used”, ”In Love And Death”, “Lies For The Liars” och “Artwork”. Den självbetitlade debuten samt de två uppföljarna har alla sålt guld i USA. Bandet har spelat på Vans Warped Tour, Taste Of Chaos, Ozzfest och Projekt Revolution, och har turnerat med band som Green Day, Atreyu, Chiodos, Box Car Racer, Three Days Grace, Glassjaw, och Andrew WK.

www.theused.net

www.myspace.com/theused