Voodoo Six släpper nytt album!

Voodoo Six släpper nytt album!

Londonbandet Voodoo Six återvänder äntligen med sitt fjärde studioalbum, "Make Way For The King". Med tolv helt nya låtar inspelade i Los Angeles 2017 och producerade av Tom Fletcher [Suicidal Tendencies, Ozzy, Steve Lukather, Yes, Jeff Beck, Scorpions, Toto, Malmsteen] känns det här som bandets hitintills starkaste album.

Originalmedlemmen Tony Newton säger så här om den nya plattan:

"Det känns som om det här är rätt tid för oss att återvända. Vi är otroligt stolta över det nya materialet och kan knappt vänta på att folk ska få njuta av "Make Way For The King" hemma i sina högtalare, men också på vad som kommer att bli några fantastiska livespelningar!"

Det finns få band som har så lojala fans som Voodoo Six, som följt dom i både med och motgångar. För visst har det varit några tuffa år för bandet men med "Make Way For The King" visar Voodoo Six att dom idag är att av Englands bästa ”Classic Rock” band.

"Make Way For The King" släpps den 8 september på White Knuckle med exklusiv distribution i Sverige genom Sound Pollution.

För ytterligare info, kontakta: Calle Schewen / carl.vonschewen@soundpollution.se / 0703992666