Öyvind Thomassen inte längre aktuell som VD på Sparbanken Syd

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2019 19:01 CEST

Öyvind Thomassen, som tidigare annonserats som efterträdare för avgående VD Susanne Kallur, har med kort varsel bestämt sig för att inte påbörja uppdraget som VD på grund av familjeskäl som innebär en flytt tillbaka till Norge.

Rekryteringsprocessen för att hitta en efterträdare till Susanne Kallur fortsätter således. Bankens styrelse har tillsatt Johan Sandberg, CFO Sparbanken Syd, som tillförordnad VD tills att en ersättare utsetts och Hans Boberg, Styrelseordförande på Sparbanken Syd, tar under samma period ett utökat operativt ansvar.

Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på nio fysiska kontor och ett digitalt kontor. År 2018 var vår affärsvolym på drygt 35 miljarder SEK.

Kommentarer (0)

Kommentera